miércoles, 19 de septiembre de 2012

Consonants i columna d'aire


Ahir va ser el primer dia de curs a una escola on treballo. Tinc alumnes entre 6 i 9 anys, les més petites amb flautes de plàstic.

La veritat és que van venir molt preparadetes, van treballar bé les cançonetes durant l'estiu... Així que vam treballar una mica de so. Com que són molt petites, no ens vam posar a fer exercicis de so en plan Sonorité, sinó que ho vam fer sobre la mateixa peça. La feina va ser ben simple: bufar amb consonants.

La gran desaventatge que tenen els alumnes que comencen a tocar la flauta és que es buiden mentre bufen. Són com un globus quan es desinfla... Perden gran part de l'aire en la primera bufada i ja no els queda res més per continuar bufant. És per això que va bé treballar amb algun tipus de resistència. Bufar amb una S (ssssssssssssssssssss) o amb una F (fffffffffffffffffffffffffff) ens dóna una resistència que ens activa el suport d'una forma natural. Després de treballar les cançonetes d'aquesta manera, passem a bufar de la manera convencional. El resultat és un so molt més obert i amb més velocitat d'aire.


No ens hem d'oblidar de treballar aquestes coses amb els nostres alumnes, encara que siguin nens. Que siguin nens no vol dir que no puguin millorar so. Això sí, no ho hem de convertir en una obsessió...


Us deixo amb un video ben mono:



2 comentarios: