lunes, 6 de agosto de 2012

Postura

He vist professors de tot tipus... Des del que no deia absolutament res del tema postural, fins el que era capaç d'estar-se tota una classe parlant-te dels genolls... No sóc un gran partidari de menjar-li el tarro a l'alumne amb temes posturals... Ara bé, hi ha uns punts que s'han de tenir clars.

Per a mi és molt important tenir la part superior (dels abdominals cap amunt) relaxada. Coll i espatlles, sobre tot. És molt típic que toquem amb les espatlles en tensió... El símptome és pujar-les. Una manera bona d'evitar-ho o, almenys, d'adonar-nos que ho fem és posar-nos algun tipus de pes a les espatlles. Jo hem vaig fer un invent amb un parell de mitjons. Vaig agafar uns mitjons, els vaig omplir de llenties, i els vaig lligar entre ells, de tal manera que em quedava un invent amb dos extrems amb pes units per una part més fina i lleugera. M'ho col·locava a damunt de l'espatlla (un mitjó al pit i l'altre a l'esquena) de tal manera que quan pujava l'espatlla notava el pes dels mitjons.

Per al tema del coll... la millor manera que he trobat de canviar la tendència a tirar el coll endavant ha estat prendre molta consciència de la part posterior del coll. Si pensem a allargar la part posterior, veurem com se'ns inclina el cap cap a endavant (com si diguessim "sí" molt lentament)... D'aquesta manera, a més, estem dirigint l'aire més cap abaix...


És possible que a la que comencem a relaxar parts del cos ens trobem amb què estem perdent suport de diafragma... És absolutament normal... i ho hem de treballar. Hem d'aconseguir que el múscul treballi amb eficiència independentment del que passi a la resta del cos.



No hay comentarios:

Publicar un comentario