viernes, 10 de agosto de 2012

Maneres de tocar...

Fa uns dies vaig topar-me amb un article publicat a la web dels caballeros del traverso (aquest)... Com veureu, el text parla de les diferents escoles de flauta i l'autor parla de la impressió que li va causar escoltar per primer cop el so del Jaime Martín. El text dóna molt que pensar...

Estic molt d'acord amb el que es diu... Ara bé, jo no voldria caure a la trampa que molts de la vella escola diuen: "tots els flautistes d'ara sonen igual"... perquè no és veritat. Com bé diu l'Alejandro Alonso García, "todos sabemos que la combinación de recursos técnicos que usa Magdalena Martínez es radicalmente diferente a los empleados y claramente explicados por Jaime Martín".

A més, ell planteja la pregunta de si globalització d'escoles voldria dir unificació de les escoles i llibertat absoluta al mateix temps. La meva resposta seria que estem en un moment on hi ha un accés rapidíssim a escoltar tot tipus de maneres diferents de tocar... És impossible "creure" que un professor té la única i vertadera manera de tocar... de fet, dubto que hi hagi gaire professors que pensi que la seva és la única i vertadera... És per això que jo diria que estem en una època on cadascú troba la seva manera... amb una base (que la donaria el professor) però amb complements que va trobant i escollint.


Què n'opineu?

No hay comentarios:

Publicar un comentario