viernes, 27 de julio de 2012

Informar en excés


Sempre he pensat que no és bo donar un excès d'informació a l'alumne. M'explicaré:

Quan t'arriba un alumne que té problemes, hi ha una tendència generalitzada d'intentar corregir TOTS els punts conflictius alhora. "Tenses massa l'embocadura, l'angle amb què bufes no és el correcte, falta suport, la posició de les mans no és bona, tens tensió a les espatllets" i comentaris per l'estil. Òbviament, la intenció del professor és bona, només pretén que l'alumne millori en tots els punts que assenyala... però s'ha de tenir en compte que l'alumne es pot saturar amb tota aquesta informació.

En el cas de la Sara, que és el cas que tots coneixeu (i en cas contrari, només heu de mirar-vos els videos), jo només li he parlat de l'aire i el suport. No li he parlat ni de la postura, ni de la tensió dels llavis, ni de la posició de les mans, ni de res més; només de l'aire. I, curiosament, treballant el suport, està millorant tota la resta de punts. Aquestes millores, almenys això crec jo, són el resultat d'utilitzar la musculatura correcta per a bufar... Com abans no hi havia tant suport, havia de suplir-ho d'alguna manera...

Quan estigui solucionat el tema del so (del suport, vaja) podrem començar a fixar-nos en la resta de problemes posturals que hi pugui haver... tot i que ja ha millorat en la tensió de l'embocadura, tensió de les espatllets, tensió del coll, verticalitat... I és que es molt important anar pas a pas i entendre que la millora a l'estudi és a llarg termini... No podem pretendre millorar una bestiesa en quinze dies (tot i que, de fet, la Sara ho està fent...).


Demà, següent classe!

No hay comentarios:

Publicar un comentario